تاریخ : پنجشنبه 7 تير 1397
کد 4

آغاز مسابقات ورزش دانش آموزی از ۱۰ تیرماه در ۶ شهر

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: مسابقات ورزش دانش آموزی از ۱۰ تیرماه آغاز می شود در حالیکه ۱۲ هزار دانش آموز در این دوره به رقابت خواهند پرداخت.

حسین بابویی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد درباره سی و پنجمین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان پسر و بیست و نهمین دوره مسابقات ورزش دختران توضیحاتی را ارائه داد. به گفته وی مسابقات پسران از ۱۰ تیرماه و مسابقات دختران از ۹ مرداد آغاز می شود.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: ۱۲ هزار و ۱۹۱ دانش آموز دختر و پسر در این دوره از مسابقات شرکت می کنند که از این جمعیت بیش از ۵ هزار شرکت کننده، دختر هستند. همچنین در این مسابقات ۶ شهر تبریز، همدان، شهرکرد، رامسر، زنجان و خرم آباد میزبان مسابقات هستند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان حاضر در این مسابقات بیمه شده اند و سالن های ورزشی نیز آماده سازی مناسب شده است. همچنین با دانشگاه های علوم پزشکی تفاهم نامه هایی منعقد شده که پزشک و آمبولانس در محل مسابقات حضور داشته باشد.

بابویی درباره رشته های ورزشی این مسابقات گفت: فوتسال، هندبال، طناب زنی، والیبال، بسکتبال، شنا، ژیمناستیک، دو و میدانی، شطرنج، کشتی از جمله رشته های ورزشی این دوره مسابقات است.

در ادامه نشست مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز  گفت: هدف ما پیدا کردن دانش آموزان مستعد در حوزه تربیت بدنی است. در واقع این مسابقات یک غربالگری ملی است. ایده آل ما این است که ورزش در مدرسه ریشه داشته باشد برای همین مدل مسابقات را در چند سال اخیر تغییر داده ایم.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:ما به جز مسیر استعدادیابی از طریق مسابقات ورزشی کانون های ورزشی را داریم  و دانش آموزان در المپیادهای درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند و اگر معلمان تربیت بدنی تشخیص دهند دانش آموزی با استعداد است او را به کانونهای ورزشی بیرون مدرسه هدایت می کنند. در حال حاضر ۴ هزار کانون ورزشی درون مدرسه ای داریم که در تابستان به ۱۲ هزار کانون می رسد.

وی بار دیگر بر سندروم کم تجرکی به عنوان آسیب جدی هزاره سوم تاکید کرد و بیان کرد: قبلا هم گفته ام که ۸۰ درصد نوجوانان در صورتیکه سواد تحرکی را افزایش ندهیم، ورزش را کنار می گذارند.